ICONS: 10341 NASA Artemis Space Launch System

I år kommer det ut mange Space sett, 10341 NASA Artemis Space Launch System som kommer ut 18. mai stiller ser i rekken av disse settene. 10341 NASA Artemis Space Launch System er et av de større Space settene som kommer i 2024 med sine 3601 deler. Det ferdige bygget er hele 70 cm høyt. Ser vi tilbake på 21309 NASA Apollo Saturn V som kom ut i 2017 var den på 100 cm. Den ble relansert i 2020 under nummeret 92176 NASA Apollo Saturn V. (Kun et par forandringer på 21309 og 92176.) Så er ikke 10341 NASA Artemis Space Launch System så veldig mye mindre enn 21309 NASA Apollo Saturn V. Men nå får vi med to boostere med fast drivstoff og et detaljert utskytnings tårn i tillegg til selve raketten.

10341 NASA Artemis Space Launch System har en del repeterende steg i bygge prosessen, da spesielt i utskytnings tårnet. Men i mindre grad en det som er tillfellet på 10307 Eiffeltårnet. Flere videoer lengre ned i dette innlegget som dere kan se dette.

Norsk navn: NASA Artemis Space Launch System​

Canada: 339.99 CAD
Australia: $449.99

LEGO sine bilder

LEGO skriver dette om 10341 NASA Artemis Space Launch System

Ta fatt på et kreativt prosjekt med premiumsettet LEGO® Icons NASA Artemis Space Launch System (10341). Gled deg over den engasjerende byggeopplevelsen, hvor du skal bygg en LEGO versjon av NASAs Artemis Space Launch System med to boostere med fast drivstoff, en Orion-kapsel og et mobilt, detaljert utskytningstårn.

Dette er en nøyaktig kopi av virkelighetens oppskytningssystem, som inkluderer inntrekkbare tårnkabler, rakettstøtte og mannskapsbro, avtakbare boostere med fast drivstoff og en flertrinns rakettmodell. Settet inkluderer også en modell av Orion-modulen med utfellbare solcellepaneler, som kan plasseres inne i raketten eller på en separat utstillingssokkel. En informasjonsplate er prikken over i-en på denne imponerende modellen som passer både hjemme og på kontoret.

Sett av tid til avslappende aktiviteter med vår inspirerende serie med LEGO byggesett for voksne. LEGO Builder appen inneholder en digital versjon av de trykte byggeinstruksjonene som følger med settet.

• NASA rakettbyggesett – unn deg selv et kreativt prosjekt modellbyggesettet LEGO® Icons NASA Artemis Space Launch System for voksne fans
  • Hva inneholder esken? Dette kreative byggesettet inneholder alt du trenger for å bygge en flertrinnsrakett med to fast drivstoff-boostere, en Orion-kapsel og et mobilt, detaljert utskytningstårn
  • Funksjoner og detaljer – denne NASA-inspirerte rakettmodellen har inntrekkbare kabler til utskytningstårnet, rakettstøtte og mannskapsbro, avtakbare boostere med fast drivstoff og en flertrinns rakettmodell
  • Pynt opp hjemme eller på jobben – gled deg over en engasjerende byggeopplevelse først, og still deretter ut modellen så andre også kan få glede av den
  • Gave med romfartstema for voksne – skjem bort deg selv eller andre romfartsentusiaster med byggesettet LEGO® Icons NASA Artemis Space Launch System til jul eller som hverdagsgave
  • Inneholder digitale byggeinstruksjoner – LEGO® Builder appen inkluderer en digital versjon av byggeinstruksjonene som følger med LEGO Icons byggesettet
  • Engasjerende LEGO® prosjekter for voksne – dette LEGO Icons byggesettet er med i en serie med avanserte modeller laget spesielt for voksne
  • Størrelse – LEGO® Icons modellen Space Launch System består av 3601 deler og er 70 cm høy, 27 cm bred og 30 cm dyp

LEGO sin pressemelding om 10341 NASA Artemis Space Launch System og 31212 Melkeveigalaksen

The Art of Engineering: Løft deg ut i verdensrommet og utforsk Melkeveien med to nye LEGO®-sett

25. april 2024: I dag avduker LEGO-konsernet to nye sett som lar romentusiaster gå ut av denne verden, ved å utforske kunsten å ingeniørkunst bak menneskeromsoppdragene for å få et glimt av hva som finnes der ute.

LEGO® Icons NASA Artemis Space Launch System-settet er et sett med 3 601 deler for voksne og tolker Artemis Space Launch System, inkludert en flertrinnsrakett med 2 boostere for fast brensel og et detaljert mobilt utskytningstårn med uttrekkbare navlestrenger, rakettstøtte og mannskap bro.

Nå i klosseform inkluderer denne nøyaktige kopien også en modell av Orion-romfartøyet, som drives av European Space Agency’s European Service Module, komplett med utbrettbare solcellepaneler, som kan plasseres inne i raketten eller på et separat utstillingsstativ. En trykt plakett setter prikken over i-en til denne imponerende modellen – perfekt for hjemme- og kontorinnredning.

Artemis-kampanjen utforsker Månen for vitenskapelig oppdagelse, teknologiutvikling og for å lære å leve og jobbe i en annen verden mens NASA forbereder seg på menneskelige oppdrag til Mars. NASA vil samarbeide med kommersielle og internasjonale partnere og etablere den første langsiktige tilstedeværelsen på månen. Gjennom Artemis-programmet vil NASA lande den første kvinnen og den første fargede personen på Månen, ved å bruke innovative teknologier for å utforske mer av månens overflate enn noen gang før.

Gjør den enorme skjønnheten til Melkeveien levende med LEGO® Art Melkeveisgalaksen. Dette imponerende kunstverket består av 3 091 stykker, som du bygger i lag for å produsere en 3D-effekt med utrolig dybde og tekstur. Fullpakket med funksjoner inkluderer denne veggkunsten noen av Melkeveiens mest kjente stjerner, klynger og andre briller, inkludert Trappist-1, Pleiadene, Krabbetåken og Skapelsens søyler.

Settet er laget av 5 forskjellige paneler, hver med sitt eget byggeinstruksjonshefte, slik at en gruppe venner eller kjære kan lage dette astronomiske bygget sammen. Byggere kan også skanne en QR-kode i byggeinstruksjonsheftene for å finne ut mer om Melkeveien gjennom settets spesielt kuraterte podcast (LEGO.com/Milky-Way-Galaxy-Podcast). Podcasten inneholder Jack Gardner Vaa (LEGO Group-verten), Camille Bergin (Aerospace Engineer ble Science Communicator AKA Galactic Gal), Dr. Maggie Aderin-Pocock (rektor ved University of Leicester og en av de mest fremtredende vitenskapslærerne i vår tid ) og Adam Vaughan (LEGO Group Designer).

Når det er bygget, kan det store stykket Melkeveisgalakse på veggen vises ved hjelp av opphengselementene.

Kilder: LEGO, LEGO Group, NASA

Under LEGO i menyen finner du alle innlegg på BrikkeFrue.

Vi legger ut nye innlegg nesten hver dag!

Lurer du på hvem som driver BrikkeFrue? Du kan lese om oss her 🙂
Du finner BrikkeFrue på Facebook, Instagram, Threads og TikTok.

Tips oss gjerne på hva vi kan skrive om 😊

Fysiske LEGO butikker i Norge: Brikkebutikken på Kongsvinger, CF Bricks i Oslo, Klossehuset i Lier og Brikkeparadis i Moss
I innlegget «Hvor kan du kjøpe LEGO? Nytt og brukt…» finner du alt du trenger å vite om disse butikkene og mye mer til.

Bricklink: Norske butikkerSvenske butikker og Danske butikker. Finn ditt land på Bricklink.

Translate »