BuildToGive
Gjennom #BuildToGive oppmuntrer LEGO-konsernet familier til å være kreative og bidra til å bringe leke glede til 1,5 millioner barn i nød.

LEGO skriver følgende i sin pressemelding:

For mange mennesker rundt om i verden er høytiden en tid for samvær og latter, men for mange familier kan det være en utfordrende periode. For å gjøre høytiden lysere for barn som trenger lek, oppfordrer LEGO-gruppen alle til å gripe klossene sine, bygge en stjerne – liten, stor eller fantastisk rar – for å hjelpe videre med leke gleden som en del av sin Rebuild the World​ #BuildToGive initiativ.

 

For femte året på rad vil #BuildToGive nok en gang invitere fans og familier til å komme sammen og bli kreative for å gjøre en forskjell. I følge LEGO Play Well-studien tror 96 % av foreldrene at lek bidrar til å styrke familiebånd(1), med #BuildToGive som gir den perfekte muligheten til å leke og ha det gøy sammen, samtidig som det hjelper til med å gi et annet barn en gledelig leke opplevelse.

 

Klikk på bildet om du vil ha det større.

 

For hver stjerne som er bygget og delt på sosiale medier eller LEGO Life ved å bruke hashtaggen #BuildToGive før slutten av desember, vil LEGO Group donere et LEGO sett til et barn i nød, og gi barn på sykehus, barnehjem og sårbare samfunn sjansen å leke denne høytiden.

 

I fjor donerte selskapet mer enn 1 million sett, og i år ønskes det å ta det enda lenger, med et mål om å bringe LEGO lek til 1,5 millioner barn over hele verden. Settene distribueres gjennom LEGO Groups nettverk av lokale veldedighets partnere i 29 land rundt om i verden.

 

«I generasjoner og på tvers av kulturer har mennesker langt fra hverandre følt seg knyttet til hverandre mens de ser på den samme stjernehimmelen. Det er derfor vi har satt dem i hjertet av #BuildToGive initiativet vårt i år – for å koble familier rundt om i verden gjennom lek i denne tiden med samvær og feiring, sier Kathrine Kirk Muff, visepresident for sosialt ansvar i LEGO Group. «I løpet av de siste fire årene, takket være fans og familier over hele verden, har vi donert millioner av LEGO sett til barn som trenger lek gjennom #BuildToGive. Dette året vil bli vårt største hittil, da vi har som mål å dele gaven LEGO-lek med 1,5 millioner barn og håper at alle fra små byggere til eksperter har noen festlige morsomme bygnings stjerner samtidig som vi er stolte av det faktum at de er med på å lage en forskjell.”

 

 

#BuildToGive kampanjen er bare ett eksempel på hvordan LEGO Group jobber med en rekke veldedighets partnere og LEGO Foundation for å bringe lek til barn i nød i lokalsamfunn rundt om i verden. Disse programmene gir barn muligheter til å utvikle livslange ferdigheter som problemløsning, samarbeid og kommunikasjon for å hjelpe dem til å lykkes i fremtiden. I 2022 har LEGO-konsernet som mål å nå åtte millioner barn over hele verden med læring gjennom lek.

 

LEGO Group lanserer #BuildToGive med en global kampanje video som viser familier som går sammen for å bygge stjernene sine. #BuildToGive siden på LEGO.com vil være fylt med bygge inspirasjon samt stjerne bygge tips for å hjelpe familier med å få kreativiteten til å flyte. LEGO Group lager også en serie #BuildToGive gavekort for samleobjekter som vil være tilgjengelige i LEGO Retail-butikker i ferieperioden.

 

Du kan finne ut mer informasjon om kampanjen og hvordan du kan bli involvert på LEGO.com/BuildToGive.

(1) I følge LEGO Play Well undersøkelser utført av LEGO Group i 2020.

I skrivende stund er det over 20000 bilder på Instagram med hashtag #BuildToGive.

Du finner full oversikt over alle LEGO innlegg på BrikkeFrue i menyen, eller du kan klikke her.

Lurer du på hvem som driver BrikkeFrue? Du kan lese om oss her 🙂 
Du finner BrikkeFrue på Flickr, Facebook og Instagram

Translate »

Pin It on Pinterest